Zamów banner reklamowy na stronie

Uwodzenie przez komputer

Nowe instrumenty komunikacyjne dają dzisiaj zupełnie nowe możliwości pozyskiwania kontaktów i znajomości. W świecie wiele osób komunikuje się dzisiaj dość dobrze językiem angielskim, więc wykorzystując portale społecznościowe czy aplikacje komunikacyjne, można pozostawać w niemal stałym kontakcie ze znajomymi na całym świecie.

Globalizacja bierze się nie tylko z tego, że dzisiaj za pomocą samolotu i innych środków komunikacji dostać można się praktycznie w każdy zakamarek lądu w ciągu doby. Istotne jest to, że ludzie posiadają możliwości zaadaptowania się w praktycznie każdych warunkach i odnalezienia życzliwych osób w każdym regionie świata.
Te nowe narzędzia i aplikacje komunikacyjne czy portale internetowe, dają człowiekowi niekiedy ogromne poczucie spełnienia, przynależności i posiadania swojej tożsamości, niekiedy umożliwiają spotkanie tzw. bratnich dusz na drugim końcu łącza internetowego. Ponieważ sieć pozwala na połączenie wielu obcych sobie do tej pory osób, które inaczej nie miałyby szansy na siebie wpaść, jak tylko online – a wiele z takich historii kończy się nawet małżeństwem i szczęśliwym życiem, dlaczego nie wykorzystywać sieci także do bardziej podstawowych potrzeb, jak uwodzenie i poprawa własnej atrakcyjności?
Uczucie płynące z uwodzenia
Bardzo często uwodzenie nie tylko ma na celu przekonanie drugiej osoby do bliskości fizycznej, nie zawsze też jest formą manipulacji i celowego działania nakierowanego na osiągnięcie od drugiej strony konkretnego zachowania. Istotne w mechanizmie psychologicznym uwodzenia jest dla wielu osób poczucie spełnienia własnych ambicji i potwierdzenia własnej wartości, poprzez adorację drugiej osoby.

Wiele osób mocno poszukujących szans na uwiedzenie drugiej osoby, mimo doskonałych sztuczek socjotechnicznych i prawidłowego warsztatu uwodziciela, faktycznie posiada głęboko spore kompleksy i niskie poczucie własnej wartości. A uwodzenia ma te kompleksy odpowiednio zniwelować i jeśli uda się uwieść kogoś – ego takiego uwodziciela z pewnością chwilowo czuje się zaspokojone.
Jeszcze w XX wieku wydawało się, że mimo nowych warunków społecznych i ekonomicznych, a także wraz nowym podziałem ról społecznych, uwodzenie nadal będzie opierało się na klasycznych zasadach. Według nich najskuteczniejszą formą uwiedzenia drugiej osoby, było:

  • szybkie zmniejszenie naturalnego w relacjach interpersonalnych dystansu poprzez nawiązanie fizycznego, czasami niespodziewanego kontaktu, jak dotknięcie ramienia czy objęcie w talii, skracające dystans między dwiema osobami
  • kokietowanie w przypadku kobiet pragnących być uwodzonymi, jako wyraźny sygnał wysyłany do sprawnie obserwujących otoczenie zdobywców, że jest się otwartym na klasyczne damsko-męskie gierki
  • komplementowanie pań w przypadku mężczyzn, którzy obowiązkowo musieli docenić nie tylko samą urodę kobiecych wdzięków, ale przede wszystkim jasno dać do zrozumienia siłę fizycznego przyciągania, jakie mężczyzna odczuwa.

Dzisiaj z takiego uwodzenia oczywiście korzysta nadal wiele osób i w klasycznych relacjach pomiędzy rówieśnikami, współpracownikami czy uczniami, daje się je zauważyć na każdym kroku. XXI wiek za sprawą Internetu i środków masowej komunikacji otwiera jednak przed uwodzicielami wiele nowych możliwości.

No Comments Yet.

Leave a comment